“90% van de keukenwebsites is hetzelfde”

Er zijn in Nederland heel veel keukenleveranciers en -zaken. Hoe kun je dan nog opvallen met je website? Dat was de vraag die Mascha Bakker, keukenadviseur van Schuurmans Keukens, en haar collega’s zich afvroegen. Mascha: “Eigenlijk was het antwoord op deze vraag niet zo moeilijk te vinden. 90% van de keukenwebsites is hetzelfde: ze tonen onder andere een foto van de mensen die er werken. Daar wilden wij vanaf. Schuurmans Keukens wil een ander gezicht laten zien. Onze website moet uitstralen dat we een gesprekspartner zijn in maatwerkoplossingen. Daarnaast willen we inspiratie geven en laten zien dat we de trends volgen.” Met dit idee ging Mascha op zoek naar een websitebouwer.

“Transparant en nuchter, dat spreekt mij aan”

Schuurmans Keukens  is een keukenleverancier voor particulieren, aannemers en projectontwikkelaars. Een echt Alkmaars familiebedrijf, dat al meer dan 45 jaar bestaat. De vorige website bestond zo’n 5 à 6 jaar en was functioneel, zakelijk en informatief. Mascha: “De functie van een website is in de loop der jaren veranderd. Mensen gebruiken Pinterest, ze willen plaatjes verzamelen en een moodboard maken van hun favoriete keukens. Daarom moest onze nieuwe website dynamischer worden en een inspiratiebron zijn.” Na het vergelijken van websites van de verschillende webbouwers viel de keuze op GraphicGenie. Mascha: “De website en de werkwijze van GraphicGenie sprak mij meteen aan: transparant en nuchter.”

Samen op zoek naar de beste oplossingen

Mascha en haar collega’s hadden een eerste concept voor de website bedacht. De website moest het gevoel uitdragen van een magazine. Waar mensen doorheen kunnen scrollen, met nieuwsartikelen op de homepage en mooie foto’s en typografie. Mascha: “Samen met GraphicGenie zijn we gaan brainstormen en zaten we al snel op dezelfde lijn. Na een eerste opzet zijn we alles stap voor stap verder gaan finetunen. Het was heel fijn dat GraphicGenie heel duidelijk aangaf wat wel en niet mogelijk was. Ze kwamen vaak met creatieve oplossingen.” Zo was er een klein probleempje met het uitlijnen van tekstblokken op verschillende devices. Samen hebben ze hier de beste oplossing voor gevonden: de teksten werden herschreven, zodat ze op alle apparaten goed worden getoond.

“GraphicGenie was heel enthousiast over het idee. Daar krijg je zelf een boost van.”

Binnen 2 maanden was de website gereed. Mascha: “We zijn super blij met het eindresultaat, de website is modern en strak geworden. We hebben al veel complimenten over de website ontvangen van klanten, collega’s en leveranciers.” GraphicGenie is nu verantwoordelijk voor het onderhoud en de service van de website. Schuurmans Keukens plaatst, na het volgen van een kleine stoomcursus, zelf de maandelijkse wijzigingen in het systeem. Mascha: “Ik merkte tijdens het gehele proces dat Bobby van GraphicGenie heel enthousiast was over ons idee. Dat werkte aanstekelijk en gaf mij een enorme boost.”

Bent u ondernemer en wilt u ook een nieuwe website?

Bel met GraphicGenie om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.